۷ برند از ۱۰ برند برتر دنیا متعلق به شرکتهای فناوری است
سینا: ۷ برند از ۱۰ برند برتر دنیا متعلق به شرکتهای غول فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، اپل همچون سال گذشته در صدر این لیست قرار دارد و برند آن ۱۸۲ هزار و ۹۵۱ میلیون دلار ارزشگذاری شده است.
پس از کمپانی آمریکایی BMI قرار دارد که با یک پله ارتقا از سال ۲۰۱۱ امسال در جایگاه دومین برند برتر دنیا ایستاده است و برند آن نیز ۱۱۵ هزار و ۹۸۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ ارزشگذاری شده است.
گوگل که در سال ۲۰۱۱ عنوان دومین برند برتر دنیا را به خود اختصاص داده بود، امسال با یک پله سقوط در جایگاه سوم ایستاده و برند آن نیز ۱۰۷ هزار و ۸۵۷ میلیون دلار قیمت گذاشته شده است.
در این میان مایکروسافت پس از مک دونالد در جایگاه پنجم ایستاده است و با اختلاف حدود ۲۰ هزار میلیون دلار، از برندی با ارزش ۷۶ هزار و ۶۵۱ میلیون دلار برخوردار است.
AT&T و Verizon دو اپراتور برتر ارایهدهنده خدمات مخابراتی در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا هستند که به ترتیب رتبههای هشتم و نهم برترین برندهای دنیا را به خود اختصاص دادهاند.
از میان آنها AT&T با یک پله سقوط در مقایسه با سال قبل از برندی با ارزش ۶۸ هزار و ۸۷۰ میلیون دلار برخوردار است و Verizon با صعود چهار پلهای از جایگاه چهاردهم در سال ۲۰۱۱ خود را به جایگاه نهم رسانده و ارزش برند آن نیز به ۴۹ هزار و ۱۵۱ میلیون دلار افزایش یافته است.
دهمین عنوان برترین برند دنیا متعلق به اپراتور چینی چاینا موبایل است که با یک پله سقوط در مقایسه با سال قبل، امسال در جایگاه دهم ایستاده و برند آن نیز ۴۷ هزار و ۴۱ میلیون دلار ارزشگذاری شده است.