کد خبر: 7550

۲۳ محصول و خدمت جدید ایرانسل رونمایی شد ۲۳ محصول و خدمت جدید ایرانسل رونمایی شد

سینا: در آستانه آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تله کام ۲۰۱۱، ایرانسل از ۲۳ محصول و سرویس جدید خود در حوزه تلفن همراه و وایمکس رونمایی کرد.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی ایرانسل، این محصولات و خدمات جدید علاوه بر آنکه  برای نخستین بار در ایران به عرصه صنعت ارتباطات و مخابرات عرضه شده، با طبقه بندی بر اساس مشترکین عادی و مشترکین تجاری، رونمایی و معرفی شدند.
در این نشست خبری، محصولات و خدماتی جدید ایرانسل شامل پرتال برنامه های کاربردی یا Irancell App Store با نام تجاری چارسوی ایرانسل، افزایش اعتبار مبتنی بر موقعیت، تبلیغات هوشمند منطقه ای، اعلام دسترسی، پیامک صوتی ، کیف پول همراه، تلفن اینترنتی وایمکس، تلفن نرم افزاری با نام تجاری آآوآآ، تماس تصویری،چتر وایمکس، مودم بی سیم جیبی، سرویس جدید ارسال شارژ، ویترین کالا، فروشگاه مجازی، سرویس اطلاعات شهری ، شارژ از طریق تلفن گویا، بانکداری همراه مبتنی بر STK،رمز یکبار مصرف و سرویس سلامت همراه رونمایی شدند.
همچنین ایرانسل با معرفی خدمات جدید سازمانی شامل شبکه اختصاصی تلفن همراه، سرویس ارزش افزوده تلفن اینترنتی وایمکس، پیام پیشواز شرکتی، درگاه خدمات مبتنی بر موقعیت و سیستم ماشین به ماشین (M2M)، در قالب  بسته ویژه محصولات جدید خدمات مشترکین تجاری، از آخرین دستاوردهای خود در عرصه ارتباطات تجاری نیز رونمایی کرد.

Irancell App Store: چارسوی ایرانسل
این محصول که همزمان با  موج استقبال  روزافزون از گوشی های هوشمند در بازار تلفن های همراه ایران ارائه شده ، قرار است تا پاسخگوی نیاز موجود در این بازار با هدف استفاده بهینه از امکانات گوشی های هوشمند باشد.
پرتال برنامه های کاربردی که با نام تجاری “چارسوی ایرانسل” عرضه شده، قرار است برنامه های کاربردی مبتنی بر سیستم عامل های رایج تلفن همراه از جمله  Android, Symbian, Java  را که در گروهای متفاوت و توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید شده به کاربران ایرانسل عرضه کند و از این طریق افق نوینی را به سمت  بازاری گسترده و بالقوه برای عرضه برنامه های موبایل در ایران بگشاید. چارسوی ایرانسل  بستری برای کسب درآمد تولید کنندگان برنامه های موبایل از طریق عرضه برنامه های تولید شده خود به خصوص برنامه های فارسی زبان فراهم خواهد آورد.

سرویس افزایش اعتبار مبتنی بر موقعیت
این سرویس که به سادگی و  تنها از طریق شماره گیری کدهای دستوری ویژه فعال می شود،  قابلیت افزایش اعتبار متناسب با موقعیت مکانی مشترک را داشته و می تواند  پیشنهادهای تشویقی و تخفیفی متنوع  و جذاب را در قالب شارژ شگفت انگیز و طرح های نوین به صورت  منطقه ای به مشترکین ارائه کند.

سرویس تبلیغات هوشمند منطقه ای
این سرویس می تواند به عنوان رسانه ای هدفمند و اثربخش در راستای اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی بر بستر تلفن همراه  عمل کرده  و با ویژگی های منحصر به فردی چون امکان اطلاع رسانی با استفاده از از طریق پیام کوتاه یا پیام چند رسانه ای به مشتریان هدف در یک محدوده جغرافیایی خاص، ارسال تبلیغات موثر و بهگزینی جامعه هدف ، ارسال به مشتریان بر اساس ویژگی های مختلف مثل سن، جنسیت، علایق و سطح درآمد، ارسال کوپن و کارت های تخفیفی شخصی سازی شده و همچنین  با قابلیت استثنائی “مشاهده و تحلیل نتایج کمپین های تبلیغاتی”، فصل نوینی را در عرصه تبلیغات همراه  رقم بزند.

سرویس اعلام دسترسی
این سرویس جدید نیز به سهولت و تنها با شماره گیری یک کد دستوری فعال شده  و از طریق آن می توان به وسیله پیام کوتاه از زمان بازگشت به شبکه مشترکینی که خط ایرانسل آنها خاموش یا خارج از شبکه بوده، مطلع شد. در فاز اول راه اندازی این سرویس، امکان استفاده  آن برای مشترکین سیم کارتهای اعتباری ایرانسل فراهم می شود.

پیامک صوتی ایرانسل
پیامک کوتاه صوتی، خدمت  جدید از ایرانسل است که برای استفاده از آن یک تلفن گویا در اختیار مشترکین قرار گرفته تا در ۶۰ ثانیه، پیامک صوتی خود را به سایر مشترکین ایرانسل و سایر اپراتورها به روش های متنوعی چون  پیام کوتاه، پیام چند رسانه ای و زنگ تلفن ارسال کنند.
این سرویس جدید ایرانسل، امکان پاسخ دادن به پیامک صوتی دریافتی و یا ارسال همان پیامک صوتی برای مشترکین دیگر و نیز امکان دسترسی به صندوق پیامک صوتی از سایر خطوط و تلفن ثابت را نیز برای مشترکین فراهم کرده است.

تلفن اینترنتی وایمکس ایرانسل
سرویس تلفن اینترنتی ایرانسل یا VOIP  که با تکنولوژی تبدیل سیگنالهای آنالوگ صوتی به داده های دیجیتال و انتقال آن از طریق بستر وایمکس عمل می کند، دیگر محصول نوین ایرانسل در مراسم رونمایی بود.
این سرویس با ویژگی هایی چون عدم نیاز به خط تلفن و یا سیم‌کارت و  پرداخت هر گونه هزینه فعالسازی، امکان برقراری تماس های تلفنی داخلی و بین المللی مقرون به صرفه را برای کاربران وایمکس ایرانسل فراهم می کند.
VoIP علاوه بر امکان نصب بر روی گوشی تلفن ثابت، از طریق تلفن نرم افزاری ایرانسل (آآوآآ) نیز ارتباط تلفنی به همراه انتقال متن و تصویر را امکانپذیر می کند.
این  سرویس دارای امکانات ارزش افزوده از جمله اختصاص شماره داخلی، کنفرانس تلفنی (تصویری، صوتی و  متنی)، انتقال تماس، خط گروهی و انتظار مکالمه برای کاربران تجاری است.

تماس تصویری
سرویس تماس تصویری، بر بستر VOIP با آآوآآ ارائه شده و انتقال ساده تصویر تنها با استفاده از یک دوربین، کیفیت مناسب تصویر، هزینه کم جهت برقراری تماس، سرعت بالا برای برقراری ارتباط رودرو و کاهش هزینه های حمل و نقل و … تنها بخشی از مزایای ویژه آن محسوب می شود.
همچنین این سرویس، در مواردی چون برقراری جلسات موثر بدون نیاز به گردهمایی در یک محل، آموزش از راه دور و حتی درمان از راه دور کاربردی بوده و قابلیت استفاده دارد.

چتر وایمکس ایرانسل
در میان محصولات مرتبط با وایمکس ایرانسل، رونمایی از محصولی به نام ” چتر وایمکس ایرانسل” خود نمایی می کرد.
به اعتقاد کارشناسان، این سرویس می تواند خلاء موجود در  امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت بی سیم  در محیط های عمومی را برطرف کرده و گام  جدیدی در توسعه شاخص های ارتباطی کشور بردارد.
چتر وایمکس  ایرانسل قرار است در محیط هایی چون رستوران ها و کافی شاپ ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی، و حتی ادارات و بیمارستان ها، امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم کند.
بر اساس اعلام شرکت ایرانسل، این سرویس به دو صورت اتصال از طریق حساب کاربری وایمکس و یا اتصال از طریق حساب شخصی که به شناسه و رمز عبور وایمکس نیاز دارد، امکان اتصال به اینترنت را  بدون نیاز به خرید مودم وایمکس برای کاربران فراهم می کند

مودم بی سیم جیبی
بر اساس اعلام ایرانسل، این شرکت یک مودم جیبی که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وایمکس بدون نیاز به برق شهری را برای کاربران فراهم می کند به بازار عرضه خواهد کرد.
این مودم با قدرت گیرندگی بالا، قابلیت استفاده همزمان چندین کاربر با استفاده از Wi-Fi، سهولت در حمل و نقل، قابلیت شارژ از طریق رابط USB و قدرت بالا در دریافت و ارسال اطلاعات در این مراسم رونمایی شد.

کیف پول همراه
یکی دیگر از محصولاتی که ایرانسل در آستانه نمایشگاه تله کام ۲۰۱۱ از آن رونمایی کرد، کیف پول همراه یا Mobile Wallet بود که می توان آنرا  حساب و کارت متناظر با شماره تلفن همراه در بانک با امکانات کیف پول دانست.
این سرویس ایرانسل و در ادامه خدمات بانکی نظیر USSD، خرید امن با امپاد (مشابه سرویس جهانی PayPal) و با همکاری شبکه بانکی کشور، به کاربران این امکان را می دهد تا با  انتقال وجه از دستگاههای ATM و کارت های عضو شتاب به شماره تلفن همراه خود، از فروشگاه ها خرید کرده و یا بلیط وسایل حمل و نقل عمومی یا سینما را تنها از طریق  شماره گیری یک کد دستوری تهیه کنند.
تسهیل خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری ، استفاده از فناوری کددستوری  برای ثبت نام با سهولت بیشتر و امنیت بالا و کاهش ریسک برای خرید های اینترنتی از جمله دیگر مزایای این سرویس اعلام شده است.

سرویس ارسال شارژ
با این سرویس جدید که به گفته ایرانسل با هدف افزایش انعطاف پذیری روش های پرداخت و شارژ ارائه شده، مشترکین سیم کارت و یا کاربران وایمکس  ایرانسل می توانند سیم کارت و یا حساب کاربری وایمکس خود و یا کاربران دیگر را تنها با شماره گیری یک کد دستوری شارژ کنند.

ویترین کالا
استقبال گسترده مشترکین تلفن همراه از پرتال ویترین ایرانسل، ایرانسل را بر آن  داشته تا در راستای ارایه «خدمات بانکداری همراه» و با همکاری شبکه بانکی کشور، در آستانه نمایشگاه تله کام ۲۰۱۱، از توسعه و گسترش این سرویس خبر دهد.
سرویس ویترین کالا امکان خرید به آسانی ارسال یک پیامک را با تامین امنیت خرید از طریق سیستم پرداخت امن و اطمینان از تحویل کالا ممکن می سازد. در این خدمت انواع کالای فزیکی و دیجیتال با امکان پیشنهاد بسته به مشخصات، محل و علایق کاربر ممکن می شود.

سرویس اطلاعات شهری
سرویس اطلاعات شهری، یکی دیگر از سرویس های جدید ایرانسل است که به شهروندان این امکان را می دهد تا از نزدیکترین شرکت، فروشگاه یا موسسه ارائه دهنده، خدمات و محصولات مورد نظرشان را جستجو کرده و اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نمایند و یا با انتخاب یک نقطه بر روی نقشه، اطلاعات مربوط به شرکت ها و موسسات نزدیک به آن نقطه منتخب را کسب کنند.
جستجوی نقاط مورد علاقه از طریق کد دستوری، جستجوی اطلاعات ضروری از قیل مراکز درمانی، قابلیت جستجوی پیشرفته اطلاعات، دریافت نتایج جستجو شامل آدرس و یا نقشه محل و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیام کوتاه و پیام چند رسانه ای و امکان افزودن نقاط مورد علاقه از دیگر امکانات این سرویس جدید ایرانسل است.

شارژ از طریق تلفن گویا
ایرانسل در ادامه گسترش شیوه های دریافت شارژ سیم کارت،  تلفن گویایی را جهت این منظور راه اندازی کرده که مشترکین می توانند با پیگیری راهنمای این تلفن، سیم کارت اعتباری خود را شارژ کرده و یا صورتحساب سیم کارت دائمی خود را پرداخت کنند و از مزایایی همچون شارژ شگفت انگیز نیز برخوردار شوید.
در این سرویس امکان دریافت شارژ محدود به ارقام موجود بر روی کارت های شارژ نبوده و مشترکین می توانند رقم مورد نظر خود را بین ۱۰۰ هزار تا ۱میلیون ریال شماره گیری کرده و به عنوان شارژ دریافت کنند.

فروشگاه مجازی
سرویس “فروشگاه مجازی ایرانسل” از جمه دیگر محصولات نوین این شرکت بود که در آستانه نمایشگاه تله کام از آن رونمای شد.
بر اساس ایرانسل، این سرویس که با همکاری بانک پاسارگاد عرضه شده، به کاربران امکان می‌دهد تا با بهره‌گیری از روشی نوین و آسان و بدون نیاز به برقراری ارتباط با افراد یا دستگاه‌ها، تنها با ارسال یک کد ساده نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

انواع نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها، غذای آماده، محصولات فرهنگی گوناگون همچون کتاب، موسیقی، فیلم، اقلام و محصولات آموزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی ، لوازم التحریر و ابزار متفرقه و … از جمله محصولات قابل خرید در این فروشگاه اعلام شده است.

بانکداری همراه مبتنی بر STK
در ادامه گسترش ارتباط با بانک ها و سهولت تبادلات مالی و کالایی سرویس بانکداری همراه مبتنی بر STK به مشترکین ایرانسل معرفی شد.
آنطور که ایرانسل اعلام کرده، از این سرویس برای انجام تراکنش های بانکی با امنیت بالا  از جمله  پرداخت قسط، تراکنش های حساب های قرض الحسنه، انتقال وجه بین حساب های شخصی داخل بانک، افتتاح سپرده، انتقال وجه بین بانکی ساتنا، انتقال



نظرات غیرفعال است.