کد خبر: 10970

محصولات جدید ایرانسل معرفی شدند

سینا: ایرانسل در مراسم سالروز ششمین سالگرد راه‌اندازی شبکه خود چهار سرویس جدید را به مشتریانش معرفی کرد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، چارسوی ایرانسل یا Irancell App Store، اطلاعات شهری، نانو سیم و چتر وایمکس سرویس‌های جدیدی بودند که ایرانسل از عرضه آنها تا پایان سال ۹۱ خبر داد.
چهارسو پورتال برنامه‌های کاربردی یا App Store خواهد بود که پاسخی به روند ورود گوشی‌های هوشمند به بازار است که با ورد آنها نیاز به برنام‌های کاربردی افزایش می‌یابد.
چهارسوی ایرانسل همچنین پاسخی به نیاز بازار خواهد بود. بستری که می‌توانند شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار و ارایه سرویس‌های جدید و مدرن برای افزایش درآمد خود به مشترکان ایرانسل که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، ارایه دهند.
سرویس اطلاعات شهری نیز بر مبنای نیاز مشترک و تهیه اطلاعات مورد نیاز آن تهیه شده است که براساس آن می‌تواند نقاط مورد علاقه خود را پیدا کرده و نتایج آن را از طریق پیام کوتاه برای ارایه آدرس یا پیام چندرسانه‌ای برای ارایه آدرس و نقشه دریافت کنند.
با استفاده از سرویس اطلاعات شهری شرکت‌ها نیز می‌توانند از طریق پورتال نما نسبت به ثبت نقاط تجاری و اداری خود اقدام کنند.
چتر وایمکس ایرانسل نیز برای استفاده از سرویس اینترنت در محیط های عمومی و استفاده از قابلیت وای فای لپ‌تا‌پ‌ها و گوشی‌ها راه‌اندازی شده که در صورت دریافت مجوزهای قانونی آماده ارایه است.
نانوسیم ایرانسل نیز با برگزاری نمایشگاه تله‌کام در بازار به صورت گسترده عرضه خواهد شد.
مدیر چرخه حیات محصولات ایرانسل گفت: فهرست شماره طلایی، ویترین، پستچی ایرانسل، وایمکس، نما (نقشه مجازی)، مودم‌های USB وایمکس و خدمات بانکداری از دیگر سرویس‌هایی بودند که تا پیش از این سوی ایرانسل عرضه شده بودند.
وی با ارایه گزارشی از روند بازار ارتباطات در جهان گفت: در سال ۲۰۰۳ کمتر از یک دستگاه متصل به اینترنت به ازای هر شخص وجود داشت اما در سال ۲۰۲۰ این عدد بیشتر از ۶ دستگاه خواهد بود بطوریکه تا سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰ میلیارد دستگاه به اینترنت متصل خواهند بود.
وی افزود: بازار تلفن‌های هوشمند نیز از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۶ رشد نزدیک به ۸۰ درصد را شاهد خواهند بود و در همین سال‌ها رشد ترافیک دیتا در هر سال ۵۰ درصد خواهد بود که نشان‌دهنده اقبال عمومی و رشد این صنعت در آینده است.
وی گفت: تعداد بازی‌های مبتنی اینترنت، موسیقی و اپلیکشن‌ها با رشد روبرو هستند و نکته جالب این است که برنامه‌های کاربردی با رشد ۷۵ درصد در این بازه زمانی مواجه خواهند شد.
به گفته مدیر چرخه حیات محصولات ایرانسل افزایش ۱۴ درصدی درآمد دیتا در هر سال و افزایش متوسط ۵۵ درصدی شرکت‌های تهیه‌کننده و توسعه‌دهنده برنامه‌‌های کاربردی منجر به سودآوری نزدیک به ۵۰ میلیارد دلاری کل بازار برنامه‌های کاربردی تا سال ۲۰۱۶ خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین در سال ۲۰۱۲ متوسط ماهیانه ارسال پیامک به ازای هر کاربر حدود ۱۲۵ پیام کوتاه خواهد بود که این عدد در سال ۲۰۱۶ با رشد ۱۶ درصدی به ۱۴۶ پیام کوتاه در ماه می‌رسد اما در همین حال برنامه‌های کاربردی با رشد ۵ درصدی مواجه خواهند شد.
وی افزود: دیتای ایرانسل در طول یک سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است و در همین مقطع زمانی شاهد رشد ۳۶ درصدی بازار محتوا با استفاده از بستر ویترین بودیم.
به گفتهوی  بازار جهانی به سمت دیتا و افزایش دیتا و برنامه‌های کاربردی پیش می‌رود و بازار ایران هم همینطور است و یک استراتژی موفق برای توسعه صنعت ارتباطات و تله‌کام در ایران می‌تواند از سه حوزه عمده تشکیل شود.
وی گفت: برای یک برنامه بلندمدت طی ۵ سال آینده باید هر شرکتی در سه زمینه شامل ارتقای شبکه و افزایش کیفیت شبکه خود که می‌تواند با LTE همراه باشد، افزایش پوشش حوزه ICT از سوی شرکت‌ها و بستر ارایه خدمات سرمایه‌گذاری کند.



نظرات غیرفعال است.