کد خبر: 11624

شرایط پرداخت قسطی قبوض همراه اول اعلام شد

سینا: همراه اول شرایط کلی تقسیط پرداخت بدهی مشترکان سیم‌کارت‌‌های دائمی خود را اعلام کرد.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، تمامی مشترکین تلفن همراه که در وضعیت نرمال یا قطع هستند و مبلغ بدهی آنها حداقل ۱۰۰ هزار ریال استَ می‌توانند از طریق پرتال همراه اول و مراکز تلفن ثابت اقدام به تقسیط بدهی خود کنند.

جهت تقسیط بدهی تلفن‌های تخلیه سلب امتیازی صرفا بایستی مالک تلفن همراه به همراه کارت شناسایی معتبر به یکی از مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.

در مدت تقسیط محدویت‌هایی از جمله قطع سرویس‌های GPRS، MMS و رومینگ بین‌الملل، محدودیت سقف مکالمات تا مبلغ ۴۷۰ هزار ریال برای تلفن‌های غیر از رنج ۹۱۰ و مبلغ ۱۷۰ هزار ریال برای تلفن‌های رنج ۹۱۰ و اعمال قطع صوری تقسیط روی خط جهت جلوگیری از نقل و انتقال تا پایان اقساط برای خطوط تقسیط شده اعمال می‌شود.

پس از پرداخت آخرین قسط آیتم قطع صوری تقسیط آبونمان وصل و تمامی محدودیت‌های اعمال شده رفع می‌شوند.

امکان تقسیط از طریق پرتال با وارد کردن شماره تلفن همراه و کدپستی موجود در سیستم خدمات مشتریان امکان‌پذیر است و در صورت مشاهده خطا، مشترکان باید برای اصلاح کد پستی به یکی از دفاتر خدماتی مراجعه کنند

با پرداخت پیش قسط و وصول آن در سیستم تلفن همراه در صورت قطع به علت بدهی به صورت خودکار وصل و محدودیت‌های اعمال شده نیز به صورت خودکار فعال می‌شوند.

درصورت عدم پرداخت قسط برای اولین بار خط ۳ روز پس از سررسید قسط تلفن قطع عدم پرداخت قسط خواهد شد. در این وضعیت اگر قسط مربوطه پرداخت شود خط بدون مراجعه حضوری پس از ۲۴ ساعت مجددا وصل خواهد شد.

چنانچه مشترکی تا سر رسید قسط بعدی نیز به پرداخت اقساط و وصل خط خود اقدام نکند، سه روز پس از سررسید قسط مورد نظر، خط مشترک قطع تسویه حساب اقساط می‌شود. در این شرایط مشترک از وضعیت تقسیط خارج و مانده بدهی اقساط مجددا به صورتحساب مشترک برمی‌گردد.

همچنین تمامی محدودیت‌های اعمال شده بابت تقسیط حذف و به وضعیت نرمال تغییر می‌یابد و در این حالت مشترک باید برای وصل خط خود به مراکز تلفن ثابت (مراکز استان‌ها) با پرداخت مبلغ بدهی به روز ، مراجعه کند.

مشترکی که در وضعیت تسویه حساب اقساط است، می‌تواند با مراجعه به مراکز تلفن ثابت (مراکز استان‌ها) نسبت به اخذ قبض میان دوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تقسیط مجدد خط اقدام کند.

امکان پرداخت قبض میان دوره به روز از طریق پرتال همراه اول نیز میسر است ولی برای وصل خط مشمول قطع “تسویه حساب اقساط” و یا تقسیط مجدد، مشترک باید به یکی از مراکز تلفن ثابت (مراکز استان‌ها) مراجعه کند.

سررسید اقساط به صورت ماهانه توسط سیستم تعیین می‌شود و برای پرداخت مشترک می‌تواند پس از اخذ شناسه قبض و پرداخت از پرتال همراه اول، از تمامی روش‌های پرداخت حضوری و غیر حضوری مانند تلفن بانک ATM و .. اقدام کند.

تمامی مواردی که در مراکز تلفن ثاتب تقسیط شده قابلیت پرداخت در پرتال همراه اول را داشته و تمامی موارد تقسیط شده در پرتال همراه اول نیز قابلیت چاپ قبض در مراکز تلفن ثابت (مراکز استان‌ها) و پرداخت به تمامی شیوه‌های اعلام شده در بند ۷ را دارد.

مشترک می‌تواند از طریق انتخاب گزینه پیگیری تقسیط، لیست اقساط، وضعیت وصولی آنها و اقساط باقیمانده را رویت کند.

هر شماره تلفن فقط یک بار در سال می‌تواند از طریق پرتال تقسیط شود و مشترک جهت تقسیط مجدد در طول یک سال، باید در تهران به مراکز تلفن ثابت و در استان‌ها به ادارات مشترکین مراجعه کند.



نظرات غیرفعال است.