کد خبر: 11277

حریم شخصی آنلاین در معرض تهدید است

سینا: کاربران هنوز هنگام استفاده از وب تصمیمات خطرناکی می‌گیرند و این در حالی است که روند استفاده از ابزار الکترونیکی شخصی بطور روزافزونی برای بخش‌های آی‌تی مشکل‌آفرین شده است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، بسیاری از مصرف‌کنندگان خدمات در ایالات متحده همچنان به رفتارها و اعمالی که حریم شخصی و امنیت آنلاین آنها را به خطر می‌اندازند، ادامه می‌دهند. بنا بر نظرسنجی انجمن آی‌تی غیرانتفاعی ISACA، به رغم این واقعیت که ۹۰ درصد از کاربران که از کامپیوتر، تبلت، یا تلفن هوشمند برای فعالیت‌های کاری خود استفاده می‌کنند، احساس می‌کنند که حریم شخصی‌شان در معرض تهدید است.
سنجش سال ۲۰۱۲ این سازمان در مورد خطرات یا مزایای حوزه آی‌تی  که برای نخستین بار به موضوع حریم شخصی آنلاین می‌پردازد، نشان داده است که مشتریان به شرکت‌ها بی‌اعتمادترند تا به دیگر کاربران اینترنت در حالی که بیشتر از نصف آنها معتقدند که به اشتراک گذاشتن آنلاین اطلاعات طی چند سال اخیر مخاطره‌آمیزتر شده، پاسخگویان نظرسنجی سالانه مذکور در مورد مشارکت در فعالیت‌های آنلاین بالقوه مخاطره‌آمیز گزارش‌هایی داده‌اند.
نزدیک ۶۵ درصد از پاسخگویان گفتند که از وضعیت امنیت سایت‌های خرید آنلاین اطلاع کسب نمی‌کنند  و این در حالی است که ۳۶ درصد با ابزار الکترونیکی کار خود روی لینک‌هایی در سایت‌های رسانه‌ای اجتماعی کلیک کرده‌اند و ۱۹ درصد نیز از ایمیل شغلی خود برای خرید شخصی آنلاین یا فعالیت‌های غیرشغلی دیگر استفاده کرده‌اند.
جان پیرونتی مشاور ISACA می‌گوید: وقتی افراد اطلاعات خصوصی بیشتری را در مورد خود به صورت آنلاین منتشر می‌کنند، احتمال اینکه قربانی حملات کلاهبرداری و مهندسی اجتماعی هدفمند شوند، بیشتر می‌شود. این گزارش نشان‌دهنده فاصله‌ای چشمگیر بین باورهای مردم و عمل­شان است و مشتریان، به رغم وجود نگرانی فراوان در مورد حریم شخصی و امنیت آنلاین، مایل نیستند از رفتارهایی که واحدهای آی‌تی خطرناک تلقی می‌کنند خودداری کنند. شرکت‌ها باید در زمینه ارتباط با وسایل موبایل توازنی میان فواید و خطرات ایجاد کنند.



نظرات غیرفعال است.