کد خبر: 11985

بانک ملی سامانه رعد را برای مشترکان تلفن همراه راه‌اندازی کرد

سینا: رعد ملی خدمتی نوین در عرصه بانکداری الکترونیک است که با استفاده ازبرخی خدمات بانکی بدون نیاز به هر گونه نرم‌افزار و یا سیستم‌های خاص به راحتی توسط هر مشتری که دارای یک سیم‌کارت همراه اول یا ایرانسل و یک تلفن همراه با هر مدلی  باشد‏، قابل استفاده است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، تمامی فروشندگان دارای پایانه فروش بانک ملی ایران می‌توانند با اعلام شماره پایانه خود به دارندگان کارت‌های بانک ملی ایران امکان پرداخت وجه خرید را از طریق رعد ملی بدون استفاده از کارت و دستگاه کارتخوان فراهم کنند.
فروشندگان و پذیرندگان ملی در صورت عدم آگاهی از شماره پایانه خود به منظور آگاهی از شماره پایانه می‌‌توانند آن را که به صورت عددی ۸ رقمی است در رسید پایانه فروش خود ملاحظه کنند.
کاربران می‌توانند به سادگی از امکانات این سامانه بهره‌مند شوند و نیازمند نصب هیچگونه نرم‌افزاری نیست و با تمامی گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار سازگار است.
تمامی امکانات آن از طریق منوهای بسیار ساده  قابل دسترسی است و تنها با یک شماره‌گیری ساده بدون نصب  نرم‌افزار و یا تنظیمات خاص قابل استفاده است.
در این روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی بسیار کمتر از روش پیام کوتاه بوده و بر عکس پیام کوتاه هنگام دریافت، اطلاعاتی روی گوشی تلفن همراه ذخیره نمی‌شود.
باتوجه به اینکه این سامانه از بستر مخابراتی USSD به جای پیامک استفاده می‌کند، هیچ هزینه‌ای برای کاربر ندارد.
این خدمت را می‌توان بدون پرداخت هزینه‌ای در سراسر کشور حتی  خارج از کشور استفاده کرد و برای استفاده از رعد ملی باید از رمز استفاده کرد که این رمز را تنها کاربر می‌داند. در صورت مفقود یا ربوده شدن گوشی همراه، این خدمت برای دیگری قابل دسترسی نخواهد بود و با تعویض سیم‌کارت اطلاعات مشترکان به سیم‌کارت جدید منتقل می‌شود.
باتوجه به اینکه در این سامانه هیچ گونه اطلاعاتی در گوشی ذخیره نشده و اطلاعات به صورت کدگذاری شده در بستر USSD ارسال و دریافت می‌شود و مانند سیستم پیامکی نیست، از نظر امنیتی نگرانی را درخصوص سرقت اطلاعات برای کاربر خود به دنبال ندارد.
کاربران می‌توانند با گرفتن شماره #۷۱۷*  وارد سامانه رعد ملی شوند و پس از ورود به سامانه با ارسال عدد ۷ ثبت‌نام در سامانه انجام می‌شود.
هر کاربر می‌تواند ۴ کارت خود را در سامانه تعریف کرده و بطور همزمان اطلاعات مربوط به آنها را در سامانه مشاهده و استفاده کند.
جهت استفاده از بخش معرفی کارت‌ها و عملیات مسدود کردن و اضافه کردن کارت، موجودی و خرید نیازی به مراجعه به شعب نداشته و بلافاصله توسط کاربر قابل فعال‌سازی است.
خدمات فعال در این سامانه درحال حاضر شامل خرید، اعلام موجودی، پرداخت قسط، مسدودی کارت، خرید شارژ و پرداخت قبض است.



  1. mohsen

    سلام من سیم کارت ایرانسل دارم کارتم رو تو این سامانه ثبت کردم ولی حالا که این کد رو میگیرم پیام اپلیکیشن دون رو میده مشکل مال چیه؟