کد خبر: 13028

اپراتورها براساس شاخص‌های مصوب رگولاتوری ارزیابی می‌شوند

سینا: معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: عملکرد اپراتورهای سرویس‌های ارتباطی براساس شاخص‌های کیفیت مکالمه (Speech Quality Indicator)، میزان مکالمات موفقیت‌آمیز (Call setup success Rate)، میزان مکالمات موفق در حین حرکت (Qutgoing Hand over success Rate)، میزان قطع مکالمات (Call drop Rate) و خدمات انتقال داده(GPRS)  به صورت ماهانه ارزیابی می‌شود.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسن رضوانی گفت: در این شاخص‌ها، وضعیت کلی اپراتورهای تلفن سیار، به صورت سراسری (کشوری)، استانی و شهرهای مراکز استان‌ها به طور جداگانه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و اعلام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه این شاخص‌ها برگرفته از شاخص‌های مصوبه ۱۱۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است، افزود: نتایج اولین ارزیابی اپراتورها، پایان مهر ماه از سوی رگولاتوری اعلام می‌شود.



نظرات غیرفعال است.