کد خبر: 10856

اتصال ۴ هزار نقطه آموزش و پرورش به شبکه ملی اطلاعات

سینا: وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش امروز از دستاوردهای مشترک‌شان برای توسعه فناوری اطلاعات با محوریت شبکه ملی یادگیری بر بستر شبکه ملی اطلاعات شامل هوشمند سازی مدارس، تولید و عرضه محتواهای آموزشی و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات رو نمایی می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، وزارت آموزش و پرورش به عنوان نخستین وزارتخانه کشور تمامی نقاط اداری خود را که بالغ بر چهار هزار نقطه در سراسر کشور است، با پهنای باند مناسب به شبکه ملی اطلاعات متصل و از شبکه یکپارچه دستگاهی خود در سال ۱۳۹۱ به طور کامل، بهره‌برداری کند.

اتصال بالغ بر ۴۴ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات که بیش از ۱۶ هزار نقطه آن با سرعت دو مگابیت برثانیه به این شبکه متصل شده‌اند از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات در یک اقدام تکمیلی، تلاش‌های گسترده ای را نسبت به حمایت از تولید و عرضه محتواهای الکترونیکی در قالب شبکه ملی یادگیری الکترونیکی اجرایی کرده است.

در این راستا،  تولید و عرضه تمامی محتواهای دروس آموزشی دوره‌های مختلف تحصیلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در قالب بیش از ۱۲ هزار عنوان آموزشی از دیگر برنامه‌های مشترک میان دو وزارتخانه محسوب می‌شود که از بیش از سه هزار عنوان آموزشی با محوریت دروس کلاس‌های  اول، دوم و ششم  ابتدایی و دوره‌های فنی و حرفه‌ای رونمایی می‌شود.

این اجزاء آموزشی از طریق درگاه (پرتال) شبکه یادگیری الکترونیکی مدارس کشور به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

فاز یک سامانه جدید پرتال جامع آموزشی و پژوهشی وزارت آموزش و پرورش به نام شبکه یادگیری مدارس کشور نیز امرروز رونمایی خواهد شد.

همچنین بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه در جهت نهضت هوشمندسازی مدارس کشور، مجهز به آزمایشگاه فناوری اطلاعات شده که از این تعداد،‌ رونمایی از ۵۸۰ مدرسه هوشمند مجهز به آزمایشگاه فناوری اطلاعات به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۱-۹۲ انجام شده است.

 براساس ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، سرانه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و ارتقای شاخص آمادگی الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیکی و سواد اطلاعاتی به نحوی باید طراحی شود تا از منظر شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات ،کشور در رتبه دوم منطقه قرار گیرد.



نظرات غیرفعال است.