کد خبر: 7940

سامانه جامع پاسخگویی به شکایات رگولاتوری راه‌اندازی شد

سینا: مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی فاز اول سامانه پاسخگویی به شکایات مشترکان سرویس‌های ارتباطی، رادیویی و فناوری اطلاعات خبر داد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، غلامرضا داداش زاده گفت: سامانه پاسخگوئی به شکایات در راستای ساماندهی وظایف نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و با نگرش ایجاد رگولاتوری الکترونیکی (E-Regulatory) در دو فاز طراحی شده و مبنای آن براساس پاسخگوئی اپراتورها به مشترکان طبق مفاد پروانه و ایجاد سامانه پذیرش و پاسخگوئی در پورتال اپراتورها پایه ریزی شده است.
وی در باره نحوه استفاده از این سامانه افزود: در فاز اول، شاکی به سایت اپراتور سرویس دهنده مراجعه کرده و پس از درج نوع شکایت خود، کد ۱۶ رقمی پیگیری از سایت اپراتور را دریافت می‌کند، اپراتور باید طبق توافق انجام شده با رگولاتوری، در مدت زمان مشخص و تعیین شده به شکایت شاکی پاسخ دهد.
داداش‌زاده درباره نتیجه عدم پاسخگوئی اپراتورها در زمان تعیین شده گفت: درصورت عدم رسیدگی به شکایت شاکی در مدت زمان تعیین شده، شاکی می‌تواند با مراجعه به سامانه جامع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و وارد کردن کد ۱۶ رقمی که از سایت اپراتور دریافت کرده، موضوع شکایت و عدم پاسخگوئی اپراتور را پیگیری کند.
مدیر دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری کاهش زمان پاسخگوئی به شکایات، طرح و پیگیری شکایات به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و نظارت هوشمند را از مزایای سامانه جامع پاسخگوئی به شکایات عنوان و تصریح کرد: رگولاتوری از طریق مناطق هفتگانه و دفاتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی، رادیوئی و فناوری اطلاعات موضوع شکایات را پیگیری کرده و برای پاسخگوئی و حفظ حقوق مشترکان اقدام لازم را انجام خواهد داد.



نظرات غیرفعال است.