درآمد سرویس مبتنی بر مکان در اروپا در سال ۲۰۱۷ به ۸۲۵ میلیون یورو میرسد
سینا: بنابر گزارش منتشر شده از سوی Berg Insight برپایه جدیدترین تحقیق صورت گرفته، پیش بینی میشود درآمدهای حاصله از سرویس مبتنی بر مکان (LBS) تلفن همراه در اروپا از ۳۲۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۲ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۲۰٫۵ درصد به ۸۲۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ برسد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، پیشبینی میشود بازار LBS آمریکای شمالی با نرخ رشد سالانه مرکب ۹٫۲ درصد از ۸۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۱۲۹۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ برسد.
براساس تخمین Berg Insight 40 درصد از تمام مشترکان تلفن همراه در اروپا به طور منظم از نوعی از برنامه کاربردی مبتنی بر مکان استفاده میکنند.
در آمریکای شمالی دستگاههای تلفن همراه و گوشیهای هوشمند دارای GPS رشد بیشتر LBS را موجب شده است.
Berg Insight تخمین زده است که حدود ۵۰ درصد از تمام مشترکان تلفن همراه در این منطقه در حال حاضر حداقل به صورت ماهانه به LBS دسترسی دارند.
جستجوی مکانی، شبکهبندی اجتماعی و سرویسهای مسیریابی مهمترین طبقههای برنامه کاربردی از نظر تعداد کاربران فعال هستند.
سرویسهای مدیریت نیروی کار تلفن همراه که هدفشان بهبود بازدهی عملیاتی موسسات تجاری هستند نیز در بخشهای جدید صنعت درحال قدرت گرفتن هستند.
به گفته یکی از تحلیلگران Berg Insight به طور کلی گوشیهای هوشمند مهمترین عامل برای بکارگیری LBS است. درحال حاضر برنامههای کاربردی LBS بر روی ۴۵ درصد از کل گوشیها در اروپا و ۵۵ درصد از گوشیها در آمریکای شمالی نصب شده هستند.
به گفته وی اپراتورهای تلفن همراه همچنان نقش مرکزیتری را در آمریکای شمالی نسبت به اروپا ایفا میکنند و سرویسهای تجاری را به مشتریان سازمانی و غیرسازمانی ارائه میدهند.
اگرچه نقش مرکزی اپراتورها در اکوسیستم LBS درحال حاضر به وسیله اکوسیستمهای گوشیهای هوشمند از طریق LBS نصب شده بر روی دستگاه و ایجاد دسترسی توسعهدهندگان به دادههای مکانی و کانالهای توزیع به وسیله فروشگاههای نرمافزاری موجود در دستگاه به چالش کشیده میشود. از این رو اپراتورهای تلفن همراه علاقمندیهای جدیدی را نسبت به ارائه دادههای مکانی برمبنای شبکه برای تبلیغات و تحلیلها و همچنین خدمات جدید مانند احراز هویت ایمن و مدیریت سوء استفاده ابراز میکنند.