تماس با سامانه ۱۲۴ پولی شد
سینا: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات از این پس تماس با سامانه تلفنی ۱۲۴ رایگان نیست و پرداخت هزینه تماس با آن برعهده مشترک تماسگیرنده خواهد بود.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۱۳۲ خود در ۱۶ بهمن ماه سال ۹۰ درخواست وزارت صنعت، معدت و تجارت مبنی بر تداوم فعالیت کد خدماتی ۱۲۴ را بررسی و ادامه استفاده از کد خدماتی اضطراری ملی ۱۲۴ را به شرط پرداخت هزینه تماس توسط مشترکین تماس گیرنده با این شماره تا پایان سال ۱۳۹۱ تصویب کرد.
شماره تلفن ۱۲۴ متعلق به سامانه ارتباطی بازرگانی ایران (سابا) است که هرگونه تخلف اقتصادی در واحدهای صنفی شامل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه و فروش کالای قاچاق، فروش اجباری، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، عدم رعایت مقررات بهداشتی، حراج و فروش فوقالعاده غیرقانونی، فروش کالا از طریق قرعهکشی، تداخل صنفی و عدم تجهیز واحدهای صنفی به دستگاه توزین دیجیتالی را میتوان از طریق سامانه سابا با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش داد.