کد خبر: 3540

تعداد مشترکان همراه بانک صادرات یک درصد است

سینا: معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: تعداد مشتریان اینترنتی بانک صادرات ایران ۷/۰ درصد، همراه بانک یک درصد و کارت‌های بانکی این بانک ۷/۰ درصد است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، سلطانخواه افزود: رشد بسیار کمی در زمینه الکترونیکی شدن بانک‌ها دیده می‌شود.
وی اظهار داشت: بانک‌ها باید ابتدا به فکر بانکداری باشند و ارگان‌های دیگر مسئولیت فناوری اطلاعات را بر عهده بگیرند.
وی افزود: ما خودمان را بیشتر بانکدار می‌دانیم تا نگران فناوری اطلاعات باشیم و فناوری اطلاعات را ابزار در خدمت بانک می‌دانیم. اهداف فناوری اطلاعات بانک صادرات برتری ارایه خدمات الکترونیک و بهترین بودن در بازار است.
سلطانخواه گفت: بانک صادرات ایران بزرگترین بانک خصوصی کشور است که ۳۲۰۰ شعبه دارد و کلیه شعب آن به صورت آنلاین با یکدیگرد در ارتباط هستند. تعداد شعب شتاب بانک صادرات ایران تاکنون ۲۹۰۰ دستگاه و کارت‌‌های شتاب نیز ۱۰ میلیون است.
و ی ادامه داد: دستگاه‌های POS این بانک به ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده و ۱۴۰ هزار کارت اعتباری نیز در این بانک صادر شده است. حدود ۲۰۰ هزار مشتری همراه بانک صادرات وجود دارد و ۶۰ پذیره خرید اینترنتی در این بانک فعال است.
سلطانخواه افزود: تعداد مشتریان اینترنتی بانک صادرات ایران ۷/۰ درصد، همراه بانک یک درصد و کارت‌های بانکی این بانک ۷/۰ درصد است و رشد بسیار کمی در زمینه الکترونیکی شدن بانک دیده می‌شود.
او اضافه کرد: رشد ما در شعب داخلی بانک بسیار خوب بوده است اما در حوزه بانکداری الکترونیک و یا ترویج پول الکترونیک موفق نبودیم آنچنان که آمارها اعلام شد و مشکلات اساسی در الکترونیک شدن پرداخت‌ها این است که در آن انحصار و عدم مشارکت بخش خصوصی، نامناسب بودن تعرفه‌ها، نبود مدل‌های مناسب کسب و کاری الکترونیک وجود دارد.
معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران خاطرنشان کرد: برای تعرفه ها باید در حوزه رگولاتوری‌ها سیاست مناسبی که سود تمام ذی نفعان را مطرح می‌کند داشته باشیم و در مدل‌های الکترونیک باید مدل‌های حاضر برنده-برنده باشند و هرکس برای برنده شدن خودش تلاش نکند.
وی در پایان پیشنهاد داد: اگر مدل‌های خوبی با SLA مناسب و رقابت حاکم برای همکاری بانک‌ها و فناوری اطلاعات طراحی شود، رشد قابل توجهی خواهیم داشت.



نظرات غیرفعال است.