برقراری سه میلیون و ۱۳۰ هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی
سینا: از ایتدای ایام حج امسال تا کنون ، سه میلیون و ۱۳۰ هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی با موفقیت برقرار شد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، حسن کریمی معاون بهره برداری و مدیریت شبکه این شرکت با اعلام این خبر گفت: این شرکت، امسال با توجه به پیشبینی نیازهای ارتباطی ایام حج، علاوه بر افزایش کانالهای ارتباطی مستقیم بین دو کشور، مسیرهای ترانزیت بین ایران و عربستان را نیز افزایش و مورد بازنگری کیفی قرار داد تا ضمن ارتقای کیفی مکالمات، میزان ترافیک راهیابی نشده کاهش چشمگیری یابد.
وی در ادامه گفت: به منظور ایجاد راحتی و سهولت در برقراری ارتباط بین حجاج و بستگانشان در ایران، شاخصهای کمی و کیفی ترافیک وارده و صادره به مقصد عربستان هر ساله در ایام حج، به طور ویژه تحت نظارت مستمر قرار میگیرد و در صورت مشاهده هرگونه اشکال و اختلال، بلافاصله هماهنگی لازم از سوی مراکز مدیریت شبکه این شرکت برای رفع آن به کار گرفته میشود.
کریمی اظهار داشت: حجم دقایق صادره از ایران به سمت عربستان در ایام حج امسال حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دقیقه و حجم ترافیک وارده از کشور عربستان از مسیرهای مستقیم به ایران در حدود ۴۳۰ هزار دقیقه بوده است.
معاون بهرهبرداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: از این رقم نزدیک به ۵۰ درصد ترافیک از طریق مسیرهای مستقیم و مابقی از طریق مسیرهای ترانزیتی هدایت شد. به این ترتیب درصد موفقیت ارتباطات عربستان (ASR) به طور متوسط به ۳۲٫۵درصد رسید.
وی در پایان گفت: از کل ترافیک صادره به میزان ۴۹ درصد به مقصد اپراتور الاتحاد – ۳۶ درصد به مقصد زین – ۱۴ درصد به مقصد الجوال الباقی به مقاصد تلفن ثابت عربستان هدایت شده است و علت کاهش اپراتور الحوال در مقایسه با سالهای گذشته بدلیل عدم انعقاد قرارداد رومیننگ از سوی اپراتور های سیار داخل کشور بوده است.