کد خبر: 9293
موسسه تحقیقاتی Experian Simmons منتشر کرد:

افزایش کاربردهای تلفن همراه در آمریکا

سینا: درحال حاضر، تعداد دارندگان تلفن همراه در ایالات متحده آمریکا ۹۲ درصد است درحالی که این عدد در سال ۲۰۰۷، ۷۳ درصد بوده است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، موسسه تحقیقاتی Experian Simmons گزارش داد که ۸۰ میلیون آمریکایی بالاتر از ۱۲ سال از تلفن‌های همراهی برخوردارند که قابلیت ارسال و دریافت ایمیل را دارد و ۵۲ درصد از افراد بالغ روی گوشی خود در اینترنت جستجو می‌کنند.
براساس این گزارش، امروزه ۱۷ درصد از تمامی دارندگان تلفن همراه و ۲۸ درصد از مالکان گوشی‌های هوشمند طی بازه زمانی یک ماهه‌ای که این تحقیق انجام شده، از طریق گوشی تلفن همراه خود ویدئو مشاهده کرده‌اند.
همچنین حداقل ۴۱ میلیون آمریکایی درحال حاضر از تلفن همراه خود برای خرید کردن و فعالیت‌های مشابه استفاده می‌کنند.
انقلاب اینترنت موبایل- فرصتی برای برندها:
آخرین تخمین‌ها حاکی از آن است که درحال حاضر بیش از ۵ میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد و تحلیلگران این صنعت پیش‌بینی کرده‌اند تا اواسط سال ۲۰۱۲ این میزان به ۶ میلیارد اشتراک ارتباط سیار خواهد رسید.
این رشد سریع بدین معنی است که تغییر رفتار از تمایل به استفاده از کامپیوترهای خانگی به دستگاه‌های موبایل تقریبا رخ داده است.
یک کشور موبایل:
بطور کامل ۲۳۲ میلیون آمریکایی بالاتر از ۶ سال، خود را در میان آمریکایی‌های برخوردار از موبایل قرار داده‌اند.
مالکیت تلفن همراه میان افراد بالغ در این کشور اخیرا ۹۲ درصد است و در سال ۲۰۰۷ این عدد ۷۳ درصد بوده است.
تعداد زیادی از نوجوانان این کشور نیز به روند انقلاب تلفن همراه پیوسته‌اند بطوریکه ۷۶ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله یک گوشی موبایل با خود حمل می‌کنند که در سال ۲۰۰۷، این عدد ۶۲ درصد بوده است. حتی بچه مدرسه‌ای‌ها نیز به این جرگه پیوسته‌اند و ۲۵ درصد کودکان ۶ تا ۱۱ سال امروز از تلفن همراه برخوردار هستند.
میان بزرگسالان کمتر از ۴۵ سال نیز موضوع عدم برخورداری از تلفن همراه وجود ندارد بطوریکه ۹۴ درصد از افراد میان ۱۸ تا ۴۴ سال گزارش دادند که به صورت شخصی از یک تلفن همراه برخوردار هستند.
درحالی که مالکیت تلفن همراه میان بزرگسالان بالاتر از ۶۵ سال کمتر از دیگر گروه‌های سنی است اما سریع‌ترین رشد را نیز دارد و در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ از رشد ۵۱ درصدی برخوردار بوده است.
علیرغم افزایش مشترکان جوان تلفن همراه اما ۸۹ درصد از تمامی مشترکان تلفن همراه در ایالات متحده را بزرگسالان تشکیل می‌دهند و نرخ آن نیز از سال ۲۰۰۷ تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.


افزایش فعالیت‌های مبتنی بر تلفن همراه: فراتر از صحبت‌کردن:
طبق گزارش Experian Simmons، ۸۰ میلیون آمریکایی بالاتر از ۱۲ سال از تلفن همراه برخوردارند که امکان ارسال و دریافت ایمیل را نیز دارند. این شامل ۳۵ درصد از همه مالکان تلفن همراه و ۴۴ درصد از مالکان نوجوان تلفن همراه می‌شود.
در طول یک ماه مشخص، ۳۹٫۴ میلیون آمریکایی (۳۶٫۹ میلیون بزرگسال و ۲٫۵ میلیون نوجوان) اعلام کردند که از روی گوشی خود ایمیل ارسال می‌کنند. علاوه بر این استفاده از تلفن همراه بطور قابل توجهی در چند سال گذشته رشد کرده است. در سال ۲۰۱۱ تنها بیش از نیمی از بزرگسالان موبایل‌دار که از گوشی با امکان ایمیل برخوردار بودند، گفتند که از این ویژگی در ماه گذشته استفاده کرده‌اند که ۳۰ درصد بیش از کسانی است که در سال ۲۰۰۹ گزارش دادند از این ویژگی استفاده می‌کنند.
نوجوانان نیز بطور فزاینده‌ای از تلفن خود ایمیل ارسال می‌کنند اما شاید توسط محدودیت‌های اعمال شده از سوی والدین روی استفاده دیتا یا اولویت ارسال متن، محدود شده باشند و در بخش ایمیل موبایل پشت سر بزرگسالان قرار گرفته باشند.
امروزه ۳۱ درصد از نوجوانان با گوشی برخوردار از امکان ارسال و دریافت ایمیل گزارش دادند که از این ویژگی در ۳۰ روز گذشته استفاده کرده‌اند که ۲۳ درصد بیش از کسانی است که از ایمیل در سال ۲۰۰۹ استفاده کرده‌اند.


مشترکان از طریق گوشی‌های خود تنها با مخاطبان‌شان از طریق ایمیل ارتباط برقرار نمی‌کنند بلکه کل اینترنت را جستجو می‌کنند.
Experian Simmons گزارش می‌دهد که امروزه ۷۲٫۴ میلیون آمریکایی نوجوان و بزرگسال از گوشی تلفن همراهی برخوردارند که به آنها امکان جستحوی وب را می‌دهد و پیش از این ۳۷٫۱ میلیون آمریکایی از این امکان طی بازه زمانی مشخص استفاده کرده‌اند.
در واقع ۵۲ درصد از بزرگسالانی که می‌توانند روی گوشی خود اینترنت‌گردی کنند، این کار را انجام می‌دهند که این میزان در سال ۲۰۰۹ تنها ۲۹ درصد بوده است. بزرگسالان بین ۲۴ تا ۳۴ سال بیشترین کسانی هستند که از گوشی با این ویژگی برخوردار هستند و از آن استفاده می‌کنند.
دارندگان تلفن همراه با یک جستجوگر داخلی بیشتر در میان افراد بالای ۴۵ سال قرار دارند اما استفاده از جستجوگر موبایل میان آنها که از چنین گوشی برخوردارند برای همه گروه‌های سنی ۳۳ درصد است.

همانطور که گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های گوشی‌های معمولی جیبی آمریکایی‌ها جابجا شده است، ویژگی‌هایی که هیچ چیز جز امکان تماس را ندارد، استفاده از آنها رو به افزایش گذارده است. برای مثال ۷۹ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند می‌گویند که با گوشی تلفن همراه خود در بازه زمانی مورد نظر عکس گرفته‌اند.
تعداد زیادی از مالکان گوشی‌های هوشمند همچنین از گوشی خود به اینترنت دسترسی دارند و امکان دسترسی آنها را به شبکه جهانی وب که می‌توانند روی آن همه عکس‌ها و فیلم‌هایی که گرفته‌اند را ارسال کنند، فراهم کرده است.
اتفاق بزرگ بعدی در تلفن همراه چیست؟ ویدئو. در واقع امروزه ۱۷ درصد از همه مالکان تلفن همراه و ۲۸ درصد از مالکان گوشی‌های هوشمند ویدئو تماشا می‌کنند (یا مستقیم آن روی گوشی دریافت می‌کنند با برنامه ویدئویی را دانلود کرده یا روی گوشی آپلود کرده‌اند).

تجارت موبایل: تلفن‌های همراه به ابزار ضروری خرید تبدیل می‌شوند
از این پس مشتریان بهتر یاد می‌گیرند که با یک دست خرید کنند زیرا در دست دیگرشان به احتمال زیاد یک تلفن همراه است.
بنابر آخرین اطلاعات از سوی Experian Simmons، حداقل ۴۱ میلیون آمریکایی درحال حاضر از تلفن همراه خود برای خرید کردن و فعالیت‌های مرتبط با آن استفاده می‌کنند.
معمولی‌ترین خرید موبایلی ارسال یک پیام متنی به یک بیزینس یا یک سازمان برای دریافت اطلاعات بیشتر است. بطور کامل ۱۶ درصد از تمامی مالکان تلفن همراه و ۲۳ درصد از تمامی دارندگان تلفن همراه هوشمند در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند.
در همین راستا ۱۴ درصد از تمامی دارندگان تلفن همراه و ۲۰ درصد از دارندگان گوشی هوشمند محصول را جستجو می‌کنند و از طریق تلفن همراه حداقل یکبار در ماه قیمت‌های آن را مقایسه می‌کنند.
۱۷ درصد از دارندگان تلفن همراه می‌گویند که آنها می‌توانند بارکدها را با گوشی خود اسکن کند. درحالیکه  درصد مالکان بالغ موبایل (۱۱ درصد دارندگان گوشی‌های هوشمند) بطور واقعی مستقیما از گوشی خود خرید کرده‌اند.
معمول‌ترین خرید مشترکان از طریق گوشی تلفن همراه مربوط به دستگاه‌های الکترونیکی، بازی‌ها، اسباب‌بازی‌ها، بلیت سینما یا رویدادی یا سرویس‌های مسافرتی است.


نگاهی به فعالیت‌های موبایلی در سراسر جهان:
گفته شد که تلفن  همراه یک دستگاه کاملا متفاوتی از کامپیوترهای شخصی است و نحوه استفاده از آن نیز همچنین متفاوت است.
در مقایسه با کامپیوترها، گوشی‌های موبایل قابل حمل، شخصی، قابل اتصال و روشن هستند.
شکل آینده تلفن همراه را می‌توان با مطالعه کاربری آن در بازارهای تحصیل کرده و شبکه‌ای پیش‌بینی کرد.
درحالی که استفاده از اینترنت موبایل در جهان با رشد سریعی همراه شده، اطلاعات جهانی TGI، یک شرکت تحقیقاتی بین‌المللی بازار شبکه، شامل Experian Simmons نشان می‌دهد که ژاپن هنوز در این زمینه در جهان پیشتاز است.

برای بازاریاب‌ها، یکی از مزایای اصلی استفاده از موبایل به عنوان یک کانال ارتباطی دسترسی آسان به وب و در نتیجه توانایی ارایه محتوا و پیشنهادات به مشتریان در هر زمان و در هر وضعیتی است.
نگاهی به روشی که مشترکان ژاپنی از طریق تلفن همراه خود از اینترنت استفاده می‌کنند، نشانگر فرصت‌های شفاف این عرصه هستند. بیش از یک چهارم کاربران اینترنت موبایل در ژاپن برای گرفتن کوپن و ۱۵ درصد برای رقابت‌ها و تعرفه‌های تشویقی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.
۳۷ درصد از گوشی‌های مشترکین ژاپنی از GPS برخوردار است و فرصت بالقوه بالایی را برای بازاریابان برای ارایه پیام‌های مبتنی بر مکان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

کاربران اینترنت موبایل بیشتر پذیرای تبلیغات هستند:
کاربران اینترنت موبایل بیش از حد متوسط آنلاین هستند. در کره جنوبی جایی که ۹۷ درصد جمعیت آن حداقل یک گوشی موبایل دارند، در مقایسه با یک چهارم کاربران عمومی اینترنت، تقریبا نیمی از کاربران اینترنت موبایل بطور خاص بیش از دو ساعت در هر روز آنلاین هستند.
علاوه بر این، کاربران اینترنت موبایل در کره جنوبی اینترنت را در زندگی خود یک موضوع اصلی می‌دانند. این احتمال وجود دارد که آنها بگویند که “اینترنت یک بخش مهم از زندگی من است” یا “من از طریق اینترنت دوست پیدا می‌کنم”.
همانطور که استفاده از گوشی‌های هوشمند توسعه می‌یابد، موبایل یک فرصت سریع‌الرشد را نیز برای بازاریابان فراهم می‌کند. هرچند که یک چالش مهم تعیین این است که این پلتفرم برای یک استراتژی ارتباطات همگرا مناسب باشد. نکته جالب توجه این است که کاربران اینترنت موبایل بیش از حد میانگین نسبت به انواع تبلیغات واکنش مثبت نشان می‌دهند.
اطلاعات Global TGI نشان می‌دهد کاربران وب موبایل در اروپای شرقی بیش از میانگین همشهریان خود هم به تبلیغات و هم به جایگاه محصولات در کانال‌های سنتی از جمله رادیو و تلویزیون توجه می‌کنند.
همچنین در ایالات متحده، کاربران اینترنت موبایل بیشتر به تبلیغات بیرونی از جمله بیلبوردها و تبلیغات عمومی وسایل نقلیه توجه می‌کنند.
بنابراین با انتخاب استراتژی صحیح و بجا، ممکن است ارتباطات موبایلی به راحتی در کنار دیگر تبلیغات وجود داشته باشد و دیگر کانال‌های رسانه‌ای را نیز تکمیل کند.



نظرات غیرفعال است.