کد خبر: 6639

ابراز نگرانی نمایندگان ۱۰ بانک و موسسه اعتباری و مالی از قطع خدمات بی‌سیم در ۱۲۰۰ نقطه بانکی

سینا: نمایندگان ۱۰ بانک و موسسه اعتباری و مالی به دنبال قطع ارتباطات وایمکس شرکت لایزر با ابراز نگرانی از قطع خدمات بی‌سیم در ۱۲۰۰ نقطه بانکی، این اقدام را موجب وارد شدن لطمه شدید به برنامه‌ها و خدمات بانکداری از جمله بانکداری الکترونیکی، تراکنش‌ها و پرداخت یارانه‌ها دانستند.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در پی قطع کامل شبکه بی‌سیم شرکت لایزر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان بانک‌های سینا، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سرمایه، کارآفرین، ملت، گردشگری، سامان و مؤسسات مالی و اعتباری قائمین اقتصاد و عسکریه در جلسه‌ای مشترک با مدیران شرکت لایزر، مشکلات ایجاد شده و آتی ناشی از قطع خدمات بی سیم شرکت لایزر که تاثیر مستقیم بر شبکه بانکی و خدمات آن دارد را بررسی کردند.
در این جلسه با اشاره به ارائه این سرویس در ۵ سال گذشته توسط شرکت لایزر و تأکید بر اینکه هم اکنون استمرار این خدمات اجتناب ناپذیر است، نمایندگان یاد شده خواستار ارائه پیشنهادات سازنده شرکت لایزر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکل شدند. همچنین آن‌ها تأکید کردند: با توجه به اینکه وضعیت فعلی موجب ورود لطمه  شدید به برنامه ها و خدمات بانکداری از جمله بانکداری الکترونیکی، تراکنش ها، پرداخت یارانه ها و … خواهد شد لازم است این موضوع در سطح کلان و ملی توسط همه اطراف درگیر در قضیه پیگیری شود.
در این جلسه، توافق شده است نمایندگان فنی شرکت لایزر ضمن هماهنگی با مدیران و نمایندگان فنی بانکها تمامی گزینه ها و راه حل های ممکن جهت یافتن راهکار مناسب و کاهش عوارض احتمالی را بررسی و اجرا نمایند و نمایندگان بانکها نیز تعامل و رایزنی لازم را در این خصوص به عمل آورند.
بر اساس این گزارش در این جلسه مقرر شده است: به منظور تداوم خدمات بانکی در نقاط متصل به شبکه بیسیم (۱۲۰۰ نقطه) و جلوگیری از نارضایتی عمومی (علی الخصوص پرداخت یارانه ها) حاضرین در جلسه انتظار دارند که شبکه لایزر تا تعیین و تکلیف نهایی به مدت حداقل شش ماه مجددا وصل گردد تا بانک ها قادر به ارائه سرویس‌های بانکی خود باشند.
گفتنی است پیش از این مدیرعامل شرکت لایزر با اظهار امیدواری نسبت به حل مشکل پیش آمده، از مسئولان سازمان تنظیم مقررات درخواست کرده بود برای حفظ حقوق مشتریان این شرکت که عمدتاً از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری هستند، از هرگونه اقدام عجولانه مبنی بر قطع سرویس‌ها که باعث مشکلات در پاسخگویی به کاربران و مردم شده است خودداری کرده و موضوع را در جلسات فوری فی‌مابین بررسی کنند.
تمدن تأکید کرده بود: ما با پذیرش رای دادگاه، پیشنهاد ارایه سرویس‌های خود بر اساس سایر فناوری‌های موجود را ارایه کرده‌ایم که در این زمینه دستیابی به تفاهم با رگولاتوری، نیازمند زمان است.



نظرات غیرفعال است.